antybiotyk przy antykoncepcji
#1
Witajcie Dziewczęta, dzisiaj piszę  w imieniu koleżanki ( ja naszczęście nie muszę już takimi sprawami zawracać sobie głowy).
W 8 dniu brania tabletek anty kolezanka zaczęła brać antybiotyk (łącznie tylko 3 dawki - przestraszyła się dlatego też przerwała kurację):
czwartek:
15 - antybiotyk
21:30 - tab. anty.
03:00 - antybiotyk
piatek:
15:00 - antybiotyk
21:30 - tab.anty
sobota wieczór tabletka anty +stosunek
Pytanie brzmi:
czu antybiotyk od razu osłabia działąnie tabletek anty, czy trzeba je zażywać kilka dni aby tak się stało?
Odpowiedz
#2
Taki artykuł znalazłam. Może to Wam w czymś pomoże:)


Antybiotyki a antykoncepcja
Antykoncepcję doustną stosuje się zazwyczaj przez kilka miesięcy, a nawet kilka lat. W tym czasie niejednokrotnie zdarzy nam się zachorować i stanąć przed koniecznością przyjęcia antybiotyku. Jak ich zażywanie antybiotyków wpływa na skuteczność antykoncepcji?
Paulina Dzięga 
Polki.pl | 2011-06-28 22:56:00
Doustna antykoncepcja hormonalna należy do bardzo powszechnie stosowanych środków. Zapewnia ona wygodny i dość pewny sposób uniknięcia nieplanowanej ciąży.
Rodzaje hormonalnej antykoncepcji
Preparaty typu sekwencyjnego - początkowo przyjmowany jest sam estrogen (najczęściej mestranol lub etinyloestradiol). Następnie stosuje się estrogen z dodatkiem progestagenu. Potem następuje 7-dniowa przerwa. Ta grupa leków stosowana jest dość rzadko.
Preparaty typu kombinowanego - w ich skład wchodzi estrogen (z reguły etinyloestradiol lub mestranol) i progestagen. Przyjmowane są zazwyczaj przez 21 dni, potem następuje 7-dniowa przerwa. Są one obecnie najczęściej stosowane.
Preparaty zawierające tylko progestageny.
Interakcje antykoncepcji
Środki antykoncepcyjne typu hormonalnego przeznaczone są z reguły do długiego stosowania. Podczas ich przyjmowania zdarzyć się może infekcja bakteryjna wymagająca leczenia antybiotykiem. Stosowanie dwóch leków jednocześnie często powoduje wystąpienie negatywnych zjawisk spowodowanych przez ich wzajemną interakcje.
Stosowanie jednocześnie antykoncepcji hormonalnej i antybiotykoterapii może prowadzić do zaburzenia terapii antykoncepcyjnej.
Dlaczego antybiotyki osłabiają działanie antykoncepcji?
O skuteczności terapii antykoncepcyjnej decyduje tzw. cykl wątrobowo-jelitowy. Estrogeny są metabolizowane w wątrobie, a następnie wydalane z żółcią i moczem. Część estrogenów (z tych wydalanych z żółcią) jest eliminowana z kałem, a część jest powrotnie wchłaniana z jelita do krążenia (jest to cykl wątrobowo-jelitowy). Właśnie w jelicie, przy udziale enzymów bakteryjnych powstają aktywne formy estrogenów. Te aktywne formy, powstałe w wyniku obróbki estrogenów przez bakterie, które następnie są wchłaniane do krwi, wykazują działanie terapeutyczne.
Antybiotyk natomiast niszczy bakteryjną florę jelitową, w wyniku czego nie ma możliwości przywrócenia aktywnych form estrogenów, ponieważ dochodzi do przerwania cyklu wątrobowo-jelitowego tych hormonów.
Prowadzi to do wydalenia z kałem znacznej ilości substancji czynnych odpowiadających za działanie antykoncepcyjne. W efekcie dochodzi do osłabienia działania antykoncepcji hormonalnej.
Po dłuższym czasie przyjmowania antybiotyków flora bakteryjna wytwarza populację oporną na stosowany antybiotyk i efekt ten zostaje zniesiony.
Interakcja między hormonalnymi środkami antykoncepcyjnymi a antybiotykami może również zachodzić na poziomie wątroby, ponieważ większość leków jest metabolizowana właśnie w tym narządzie.
Działanie antykoncepcji hormonalnej w największym stopniu zaburzają następujące antybiotyki:
Tetracykliny
Rifampicyna
Ampicylina
Z uwagi na osłabienie działania antykoncepcji hormonalnej poprzez stosowaną antybiotykoterapię, należy stosować dodatkowe metody zapobiegające nieplanowanej ciąży przez cały okres przyjmowania antybiotyku oraz co najmniej 7 dni po jego zakończeniu.


Źródło polki.pl
Nie wyrażam zgody na kopiowanie i wykorzystywanie na innych serwisach lub stronach internetowych zdjęć i treści mojego autorstwa. Ustawa z dnia 4 lutego 1994 r. (Dz.U.Nr 24,poz.83)
Odpowiedz
#3
Jest chora, więc jej organizm jest osłabiony, i tak powinna się dodatkowo zabezpieczyć. Poza tym dlaczego przerwała branie antybiotyku? Przecież w ten sposób sobie tylko szkodzi, bo nie wyzdrowieje i bez tego antybiotyku może spaść skuteczność anty.
Odpowiedz
#4
Czytałysmy ten artykuł i wiele innych, nigdzie nie ma informacji czy wchłanianie tab. anty jest od razu słabsze, czy tez trzeba 2,3 dni aby tak się zadziało.
NIe ma też informacji odnośnie czasu zazywania poszczegolnych lekow, jezeli miedzy tab.anty a antybiotykiem jest az 6 godz. przerwy to chyba tab. anty. juz dawno zostało wchlonieta przez watrobe i jelita, czy się mylę?
Odpowiedz
#5
Bezpieczniej jest od razu się dodatkowo zabezpieczać. Widocznie nie ma reguły z wchłanialnością i może to być osobnicze. Co nie zmienia faktu, że skoro koleżanka jest chora, to przez sam ten fakt tabletki anty mogą się gorzej wchłaniać. Poza tym do ewentualnego zapłodnienia dochodzi kilka dni po stosunku, więc nie ma pewności, czy tabsy prawidłowo działają, skoro organizm walczy z infekcją.
Odpowiedz
#6
ja odsyłam was do ulotki tabletek antykoncepcyjnych, tam powinno być dobrze opisane jaka jest skuteczność tych tabletek podczas kuracji antybiotykowej

dziewczęta, czytajcie ulotki dołączone do leków
Nie chcemy dyskuzji ideologicznych, rozmów czy postępujemy słusznie czy nie, oceniania nas! Dlatego uważnie dobieraj słowa! http://www.maszwybor.net/showthread.php?tid=2
Odpowiedz




Użytkownicy przeglądający ten wątek: 1 gości